У Запоріжжі ряд виборчкомів закрилися - там втомилися

У Запоріжжі ряд виборчкомів закрилися - там втомилися

За інформацією Запорізької міської ТВК сьогодні в Запоріжжі ряд дільничних виборчкомів без пояснення причин припинили підрахунок голосів на виборчих дільницях.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Вижити під час кризи. Практичне керівництво
2009-03-04 17:21:00

Вижити під час кризи. Практичне керівництво

Поки компанії по всьому світу продумують антикризові стратегії, Єдиний Центр пропонує ознайомитися з практичним керівництвом по виживанню за часів фінансової кризи.

Керівництво складається з 10 простих рекомендацій, покликаних допомогти компаніям в ситуації, коли економічне зростання сповільнюється, попит падає, а банки скорочують видачу позик.

1. Рахуйте готівку, а не прибуток
В умовах економіки, що сповыльнюэться, оцінка і управління кеш-флоу підприємства набуває величезного значення. Вам слід зосередитися на готівці (кеші), а не на показниках прибутку підприємства. Рекомендуємо також дотримуватися строгої політики збору боргів з контрагентів: якщо контрагент захоче використовувати Вас в цілях отримання власної вигоди, затримавши платежі, він обов\'язково це зробить.

2. Будьте безжальні в контролі за витратами
Скоротіть витрати до мінімуму і зобов\'яжіть керівників звітувати за будь-які витрати. Заховайте емоції і зосередьте зусилля на скороченні основної статті витрат: персоналі. Але пояснюйте свої рішення співробітникам і мотивуйте тих, хто залишиться після скорочень. Проте не варто автоматично різати витрати на маркетинг: це дуже просто зробити, але Вам буде важко відвойовувати свою частку на ринку, коли він стабілізується. Пам\'ятаєте, що навколо багато конкурентів, і скорочення витрат не повинне стосуватися скорочення присутності бренду компанії на ринку.

3. Оцінюйте клієнтів і постачальників
Вивчайте будь-яку фінансову інформацію про клієнтів. Перевіряйте інформацію, навіть якщо контрагент виглядає "фінансово здоровим". Кожного разу, підписуючи новий контракт, ставте собі питання: що буде з моїм бізнесом, якщо завтра контрагент оголосить себе банкротом?

4. Підвищіть свій податковий IQ
Якщо діяльність Вашої компанії розповсюджується на декілька юрисдикцій, прийшов час вивчити сприятливі можливості, що надаються різними податковими системами. Але не варто спізнюватися з термінами сплати податків – в майбутньому подібний "кредит" з боку держ. бюджету не принесе вашому бізнесу нічого, окрім пені і штрафів.

5. Перегляньте план по інвестиціях в основний капітал
Інвестиції в нові активи можуть позбавити Вас коштів в найнесподіваніший момент. Якщо інвестиції не є для компанії критичними з погляду місії бізнесу, відкладіть їх. Якщо вони необхідні, намагайтеся добитися кращих умов.

6. Станьте другом банків
Відносьтеся до свого банку як до бізнес-партнеру. Дайте йому максимально повну інформацію про свої справи і стан бізнесу: банки заробляють на тому, що дають в борг, тому їм важливо бачити, що Ви процвітаєте і Ваш бізнес стабільний, щоб розширити Вам кредитну лінію.

7. Подумайте над альтернативними варіантами фінансування
У поточній ситуації потрібно чітко розуміти план дій на випадок проблем у Вас або у Вашого банку. Не можна припускати, що умови Ваших відносин з кредиторами будуть завжди стабільними і незмінними.

8. Стежте за розпродажами
Багато компаній, що опинилися на межі банкрутства, шукатимуть стратегічного інвестора. Але не робіть придбань тільки тому, що Вам це під силу. Особливу тривогу у Вас повинні викликати пропозиції, в яких власники бізнесу шукають швидкого позбавлення від своєї компанії, замість того щоб розробити стратегію по виходу з ситуації, що склалася.

9. Захистите особистий добробут
Може бути Вам і не дуже подобається ідея впустити у Ваш бізнес ще декілька власників, але залучення фінансування за рахунок випуску нових акцій може виявитися не самим гіршим варіантом. Проте, якщо Ви все-таки вибираєте шлях запозичень, упевніться, що Ваші персональні гарантії не підривають Вашого добробуту за межами бізнесу. Позбутися даху над головою набагато гірше, ніж втратити бізнес.

10. Продумайте якнайгірший сценарій
Без паніки. Ви не самотні - фінансова криза торкнулася всіх галузей і майже всіх компаній. Що потрібно зробити - це ретельно продумати варіанти розвитку ситуації. Чи є сенс у продажу частини бізнесу? Що дасть залучення додаткового фінансування? Яка ринкова вартість компанії? Тільки у жодному випадку не чекайте моменту, коли Ваша компанія опиниться без засобів на рахунках.

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"