У Запоріжжі ряд виборчкомів закрилися - там втомилися

У Запоріжжі ряд виборчкомів закрилися - там втомилися

За інформацією Запорізької міської ТВК сьогодні в Запоріжжі ряд дільничних виборчкомів без пояснення причин припинили підрахунок голосів на виборчих дільницях.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Незаконні ухвали про порушення ПДР. Оскаржуємо!
2009-01-27 16:58:00

Незаконні ухвали про порушення ПДР. Оскаржуємо!

Єдиний Центр виступає за підтримку прав людини і намагається інформаційно допомогти нашим співгромадянам. Попереджений – значить, озброєний і не боїться працівників ДАІ. Правозахисники говорять про те, що оскаржити рішення працівника ДАІ, якщо ви з ним не згодні, потрібно обов\'язково. Річ у тому, що за здійснення ряду порушень повторно протягом року передбачені посилені стягнення — фінансове покарання по верхній межі штрафної вилки, позбавлення права управління, суспільні роботи, адміністративний арешт. «Повторним» може опинитися кожне наступне порушення.

Крок 1. Відкладайте розгляд справи
В ст. 268 Кодексу законів про адміністративні порушення (надалі - Кодекс), яка визначає права особи, що привертається до адмінвідповідальності, сказано про право на юрдопомогу, збір і надання доказів. А згідно ст. 33 Кодексу, при виборі покарання по адмінпорушенню повинні враховуватися особа правопорушника, його фінансове положення. При «розгляді» справи про адмінпорушення співробітником ДАІ на місці, дотримати всі ці права нереально — не возити ж із собою адвоката постійно. Це означає, що водій може вказати в протоколі, що потребує допомоги адвоката, хоче надати документи, що характеризують особу і матеріальне положення. Для цього і просить відкласти справу. Ігнорування співробітником міліції цих прав буде грубим порушенням, отже, оскарження ухвали в суді спричинить його відміну. Для винесення ухвали по адмінсправи характеристика особи людини значення має. У законі не дарма передбачена штрафна «шкала», значить, покарання за одне і теж порушення залежно від ситуації може бути разним. Наприклад, залежно від рівня доходу водія і ступеня провини покарання за порушення швидкості може бути 255, а може і 340 грн. За ДТП суддя може призначити високий грошовий штраф "багатій" людині, а тимчасово безробітному, для якого заплатити штраф є проблемою, — суспільні роботи.
Крок 2. Вказуйте зауваження в протоколі
У відповідній графі протоколу по адмінпорушення водій має право подати свої пояснення по суті порушення. Тут потрібно написати всі аргументи з незгодою з приводу штрафу. Обов\'язково слід вказати свідків, у тому числі і пасажирів свого автомобіля, які можуть підтвердити невинність. В обов\'язковому порядку прослідкуєте, щоб в незаповнених графах протоколу стояли прочерки (можна у вигляді букви Z) — щоб уникнути дописок. Обов\'язково напишіть в поясненні, що свою провину не визнаєте і згідно ст. 268 Кодексу просите відкласти розгляд справи.
Крок 3. Перевірте протокол і ухвалу
Співробітник ДАІ зобов\'язаний видати на місці копію протоколу, а якщо на місці виноситься ухвала про адміністративне правопорушення — копію ухвали. Прослідкуєте, щоб дані співпадали з оригіналом протоколу, включаючи дані самого співробітника, що склав протокол і/або ухвалу. Дотримання всіх нюансів допоможе успішно захищатися в суді, а також оскаржити ухвалу.
Крок 4. Скаржтеся в терміновому порядку
Щоб оскаржити несправедливий вердикт, краще всього звернутися з відповідною скаргою до начальника управління ДАІ, працівник якого виніс ухвалу протягом 10 днів (інакше скарги не розглядають, або вимагають виправдувальні причини, мотивуючи тим, що це — простій і швидкий шлях. Проте, згідно законодавства, зробити це можна і через подання скарги до районного суду по місцю винесення ухвали. У скарзі слід вказати всі аргументи щодо «неправоти» даїшника, підкріпивши їх посиланнями на ПДР або інших законодавчих актах (краще попросити підготувати документи професійного юриста, стандартна ціна за цю послугу — 50-80 грн./документ), також слід обов\'язково підтвердити свою думку доказами — свідченнями свідків, фото- і відеоматеріалами і ін. (на крайній випадок, підійдуть навіть записи з мобільного телефону).
У колишньому законодавстві, якщо суд ухвалював рішення, що не влаштовує водія, опротестувати його було великою проблемою. Річ у тому, що в Кодексі минулої редакції була фраза про те, що по адмін. справам рішення районного суду є остаточними. У нинішніх змінах ввели процедуру повноцінної апеляції. Але водіям потрібно врахувати, що апеляцію необхідно подати протягом 10 днів після винесення ухвали судом першої інстанції у справі.
Як заплатити штраф?
Заплатити штраф після набуття чинності нового законодавства — справжня проблема. В ухвалі інспектора ДАІ не вказані реквізити, за якими водій повинен платити. Для того, щоб їх дізнатися, водій повинен зайти на сайт Казначейства, знайти у відповідному розділі реквізити районного Казначейства, вписати їх в квитанцію, після чого йти в касу. Що буде, якщо терміни пропущені? За несплату штрафу водіїв чекають санкції: збільшення штрафу в два рази у разі неоплати протягом 15 днів і відмову у видачі талона техогляду при ТО. Проте юристи говорять про те, що на практиці стягнути з порушника штраф при несплаті дуже складно. «Можливість збільшення штрафних санкцій в два рази не прописана в законі «Про виконавче виробництво», який з 1999 року не змінювали. Якщо в ухвалі чітко написано «стягнути 255 грн.», то, згідно із законом, повинні вимагати саме цю суму. Законодавча норма, за якою за несплачений штраф можуть не видати талон техогляду також відсутній, тим паче, що водій і власник автомобіля часто є різними людьми. У Держказначействі офіційно повідомляють, що «порядок, який регламентував би обмін інформацією між Держказначейством і Міністерством внутрішніх справ, відсутній». Іншими словами, якщо водій штраф не сплатив, у ДАІ на сьогоднішній день немає ніякої можливості це перевірити.
Тактика захисту водія
Ми приведемо тактики захисту відносно декількох «популярних» порушень, що викликають конфлікти з інспекторами ДАІ.
Аварійна обстановка і ДТП
Всі водії чудово пам\'ятають про знаменитий місячник ДАІ, в ході якого права забиралися масово під формулюванням «створення аварійної обстановки». Згідно новому законодавству, факт створення аварійної обстановки інспектор ДАІ повинен підтвердити доказами: поясненнями свідків і потерпілих, технічними засобами фіксації. Якщо ці умови не виконані — покарання бути не може. Проте, введені дуже жорсткі санкції за будь-яке ДТП. Так, при виклику працівника ДАІ навіть для оформлення дрібного ДТП (наприклад, якщо потрібна довідка для страхової компанії), водій ризикує заробити крупний штраф або, що ще гірше, залишитися без прав, отримати адмін. арешт або суспільні роботи. Захист для водія, якщо ДТП відбулося по його провині, повинен будуватися на ст. 10, 11, 17, 18 і 34 Кодексу. Їх суть полягає в тому, що водія карають по нижній відмітці штрафної шкали Кодексу — якщо ДТП відбулося по необережності, або водія взагалі можуть звільнити від покарання — якщо він діяв з міркувань крайньої необхідності (збиток, у разі інших дій, був би значно більшим). Природно, для цього потрібні докази і свідки.
Пішохід на «зебрі»
Випадків покарання за те, що водій не пропустив пішохода, що ступив на зебру, — маса. Але досить часто виносяться вони несправедливо, оскільки в ПДР сказано, що «при наближенні до нерегульованого пішохідного переходу водій зобов\'язаний понизити швидкість, а у разі потреби, повністю зупинитися». У реальності ж водіїв штрафують навіть у тому випадку, коли пішохід тільки ступив на зебру на протилежній стороні дороги. Не можна говорити про порушення, якщо пішоходові не створювалося реальні перешкоди. По суті, вимоги до оформлення цього порушення відповідно до ст. 256 Кодексу повинні включати фіксацію даних і пояснення «постраждалого» пішохода». Якщо потерпілого немає, ухвала є незаконною.
Запорізька організація Єдиного Центру сподівається, що ці приклади допоможуть водіям уникнути непередбачуваних ситуацій на дорозі, а якщо такі і трапляться, то вони будуть знати, як поводитися і що казати, щоб не стати жертвою недобросовісних робітників ДАЇ.
 

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"